"Důvodem je zpoždění v dodávce technologie, konkrétně není dokončena výroba nové podpěry," vysvětlil zdržení Špetla. "Termín prací na rekonstrukci podélného profilu druhého úseku lanové dráhy proto odkládáme na začátek listopadu. To bude v době, kdy lanovka bude mimo provoz kvůli pravidelné podzimní odstávce," dodal.
Práce na vysokých podpěrách byly původně v plánu na celý tento týden. "Docílíme tím většího přítlaku v úseku, kde je lano vystaveno působení vlivu nárazového větru a tvoření námrazy. Lano pak v důsledku toho v kladkách nechodí úplně přesně a způsobuje jejich poškození," upřesnil náčelník Lanové dráhy Sněžka.

Podle Špetly dojde ke zrušení podpěry číslo 17 a zvýšení podpěry číslo 18. Zůstane na ní jen hlava ze staré podpěry, to znamená kladky, po kterých jezdí lano. "Máme za to, že pokud zvýšíme přítlak, bude lano v trase lépe sedět," uvedl.
Úpravu podélného profilu úseku lanovky z Růžové hory na Sněžku řešilo vedení lanové dráhy s dodavatelem technologie, italskou firmou Leitner, již od prvního roku provozu. Nová lanová dráha na Sněžku byla postavena v období od 1. září 2011 do 19. prosince 2013. První úsek na Růžovou horu je v provozu od 20. prosince 2013, úsek na Sněžku od 22. února 2014. "Teprve v roce 2019 přistoupil výrobce na provedení úpravy. Mělo k ní dojít už letos na jaře, ale kvůli pandemii to nebylo možné," řekl Jiří Špetla.
