Pověst nejvyšších českých hor není u cykloturistů zrovna nejlepší. Největší obavu mají lidé z příliš prudkých kopců.

Do druhé dekády

Do dlouhých a náročných svahů se ale není nutné vůbec pouštět. Zdolávat je již deset let pomáhají cyklobusy. Sezóna jedenáctá začala o víkendu společnou vyjížďkou. „Vyrazili jsme busem z Vrchlabí na Špindlerovu boudu, odtud na kolech sjeli do polské Przeseiky a přes Szklarskou Porebu a Jakuszyce dojeli do Harrachova. Tam nás čekalo seznámení s česko – polským projektem Propagace Krkonoš a malé školení o ochraně přírody národního parku. Do výchozího bodu jsme se vrátili cyklobusem, kdo ale chtěl, mohl pokračovat na kole," přiblížila sobotní akci Miroslava Chaloupská ze Svazku obcí a měst Krkonoše.

Bez výrazných změn

Během června pojedou cyklobusy o víkendech, o letních prázdninách denně a v září vždy ve čtvrtek, sobotu a neděli.

Výrazné změny proti loňskému jízdnímu řádu nenastaly, jedna zajímavá novinka tu ale je. „Sobotní autobus z Hradce Králové do Vrchlabí dříve při zpáteční cestě končil v Hořicích. Teď se ale vrátí až do výchozího bodu. Lidé z krajského města se tak s jedním přestupem mohou dostat až na hřebeny Krkonoš. Atraktivní bude zejména navazující linka do Špindlerova Mlýna, resp. na Špindlerovu boudu. S výškou 1200 metrů nad mořem je to jedna z nejvýše položených zastávek v republice," přiblížila změnu Miroslava Chaloupská, která má sezónní turistickou dopravu na starosti.

„Šlapat odspodu do dlouhých kopců se nám moc nechce. S cyklobusem je to nahoru bez práce a po hřebenech a pak z kopce dolů jezdíme hrozně rádi," říká Helena Ostadnická, která z krajského města s kolem do Krkonoš občas vyrazí.

Za běžné jízdné

Osobní jízdné je běžné dle tarifů jednotlivých přepravců, za kolo cestující připlatí dvacet korun. Páteřní linka cyklobusů vede z Pomezních Bud do Harrachova, další spojují Jilemnici a Vítkovice, Vrchlabí se Špindlem či Úpici s Pomezními Boudami. Všechny autobusy jsou vybavené na přepravu minimálně patnácti kol.
„Celý systém výrazně zjednodušuje pohyb turistů po horách, normální linky mezi těmito místy nejezdí," dodává Miroslava Chaloupská.

Jízdní řád pro letošní rok najdete Z D E !