Podotkl také, že se zdaleka nejednalo o nějaké „bonzování" či vyřizování osobních účtů, ale vysloveně o situace, kdy bezohlední řidiči bránili majitelům nemovitostí při vjezdu či výjezdu z pozemků, tvořili překážku při stěhování, dopravě materiálu, nebo naplnění podobných potřeb.

Domluvy nestačí

Touto činností se údajně až o 70 procent rozšířila agenda radničního odboru dopravy a Trucka se netají tím, že to je svým způsobem i přínos do městské pokladny.

„Mnoho přestupků jsme dosud řešili i domluvou, ale v nadcházející sezóně budeme muset postupovat razantněji, protože situace s parkováním ve městě začíná být neúnosná," řekl. Trucka podle svých zkušeností ví, že řešení parkování v městě není ideální a proto i v Dopravní komisi města průběžně navrhuje řadu úprav.

Riziko nehody

„Turnov je nejen důležitou dopravní křižovatkou a významným turistickým centrem, navíc jeho geografické podmínky nejsou pro hustou dopravu právě příznivé, ale není možné, aby byla vozidla trvalými překážkami provozu či vytvářela nebezpečná místa. Někteří řidiči nás proto osočují, že je doslova ‚lovíme', protože za nedovolená stání už zaplatili i několik tisícovek. Přitom si často ani neuvědomují, jak vážnou nehodu mohou svým chováním zavinit," vysvětluje velitel.

Podle něj tak mnoho řidičů klidně zaparkuje přímo v křižovatkách, na chodnících, nebo koly vozů ničí vegetaci, do které město investovalo statisíce. I na tyto přestupky se strážníci městské policie prý letos více zaměří.

(gr)