Představit žákům základních škol technické obory si vzala za cíl kampaň NadoTECH, která v těchto chvílích zahajuje svou podzimní část. „O jarní etapu byl neuvěřitelný zájem, zapojilo se 639 školáků z 21 škol, některé se zúčastnily i několikrát," říká Vanda Šulcová, koordinátorka kampaně.

Prostřednictvím NadoTECH se žáci sedmých a osmých tříd seznámí s nabídkou vyučovaných technických profesí na dalších čtyřech školách. Na jaře jich bylo pět.

„Žáci na každé střední škole stráví celý den. Během dopoledne si prohlídnou například dílny, kde přímo vidí, co jaká profese obnáší a vše si budou moci osahat,"míní Eva Hromádková, manažerka kampaně.

V podzimní části na podporu učňovských oborů budou čtyři zastavení. První se uskuteční dnes v Obchodní akademii a Hotelové škole v Turnově. Následovat bude Střední průmyslová škola technická v Jablonci nad Nisou. V říjnu se kampaň přesune do České Lípy na střední odbornou školu a odborné učiliště.

„Kampaň NadoTECH zakončíme v Liberci na Střední odborné škole a Gymnáziu," podotýká Hromádková. Děti, které se zrovna rozhodují jakou střední školu si vyberou, kampaň zaujala.

„Překvapilo nás, jaký ohlas jsme měli v jarní části například na sociálních sítích, děti své fotky komentují a dál sdílejí," říká Hromádková.V Libereckém kraji není NadoTECH prvním podobným projektem. Už před pěti lety začala v kraji kampaň TechYES, která se zaměřovala také na podporu učňovských oborů. „Už teď je vidět, že to mělo smysl.

Pokud jde o učební obory, mělo to velký efekt u učebních oborů elektrikář, řezník-uzenář, ale také u oboru sklář-výrobce ," řekla vedoucí krajského odboru školství Jiřina Princová.

Organizátoři kampaně připravili pro děti také dvě soutěže fotografickou a filmařskou.