Vyplývá to ze statistik projektu Regioncard Krkonoše. Většina návštěvníků si pořídila „dospělou" variantu karty, „dětskou" zakoupilo 16 procent zákazníků.

Existence karet se pozitivně projevila v podnikání, a to hlavně ve zmíněných oblastech. „Ve srovnání s loňskem jsme zaznamenali o 15 procent vyšší obsazenost," potvrdil Marek Šustr, ředitel Skiresort hotelu Omnia v Janských Lázních, a dodal: „Zároveň se prodloužila délka pobytu v průměru o jeden a půl dne."

Zajímavé jsou i statistiky, ukazující, kdo si nejčastěji karty pořizoval. Vedou Češi, a to s osmdesáti procenty. O kartu mělo zájem deset procent hostů z Německa, na třetím místě jsou polští návštěvníci s šesti procenty. „Mezi držiteli karet byli i Holanďané, Belgičané nebo Slováci a jeden návštěvník z Jižní Afriky," poznamenal ke statistikám Matěj Dunka, ředitel projektu Krkonoše Regioncard.

Třicetkrát do týdne

Držitelé kartu používali během svého pobytu šestkrát až sedmkrát. Rekordem je karta, na níž bylo zaznamenáno třicet využití během týdne. Z hlediska jednotlivých dnů nedošlo k žádným výrazným odchylkám. „Využívání karty ve všedních dnech se nijak nesnižovalo, což nahrává faktu, že návštěvníci pobyty prodloužili na celý týden," vysvětlil Matěj Dunka. Z grafu, který využívání slevových karet přibližuje, dále vyplývá, že za zmíněnou gastronomií a lanovkami je s 22 procenty využití na sport a adrenalin, 8 procent držitelů kartu využilo při ubytovávání a 5 procent v oblasti poznávání.

Slevovou kartu mohou využívat lidé nejen v českých horských střediscích, městech a obcích, ale také na polské straně Krkonoš. Například v Karpaczi, Jeleniej Góre, Szklarske Porebe i jinde. Prostřednictvím Regioncard je k mání na české i polské straně Krkonoš 124 slev ve 22 městech a obcích. Dospělý za kartu platí 150 korun, pro dítě ji rodiče koupí za 90 korun a platnost má čtrnáct dnů od první aktivace. Klient, který přijíždí například na víkend, se po týdnu může vrátit a využít služeb i další víkend. Turisté mohou v různých oblastech využít slevy od deseti až do padesáti procent.