Pracovníci dvorského Safari Parku dnes museli plechového slona odstranit kvůli nařízení o umístění reklamních billboardů v okolí vozovek. "Musel být kompletně rozebrán. Jeho technický stav neumožňoval jeho přesun," uvedl pracovníci Safari Parku.

Nepřehlédnutelný reklamní poutač si za více než dvacet let existence oblíbily stovky, možná tisíce fanoušků. Měl i mnoho podob. Původně výhradně šedivého slona několikrát přetřeli sportovní fanoušci barvami svých klubů. Někdy sloužil jako avízo na trutnovský festival Cirk-Uff nebo sraz skautů. Motoristé byli zvyklí na slona troubit pro štěstí. Někteří cestou z Trutnova, někteří naopak při návratu. 

Po odstranění plechového poutače se na Facebooku začaly objevovat názory kritizující zmizení slona. A nakonec vznikla internetová petice za jeho znovuobnovení. Iniciátoři v ní odmítají, že by slon motoristům vadil. "Všichni, kdo okolo jezdili, si slona zamilovali. Každý se těšil, jakým novým "kabátem" slon překvapí," oznámili s tím, že chtějí bojovat za nového. Petice měla ve středu přes 800 podpisů.

Z placu "u slona" se mezitím stalo pietní místo. Lidé tam zapálili svíčky, některé srovnali do tvaru srdce a připojili ručně psanou výzvu: Vraťte nám slona!.