Letošní rok přináší ve Vrchlabí řadu pozitivních změn, jež souvisejí s rozvojem Škody Auto a průmyslové zóny. Sportovci se už těší na atletický stadion. Původní fotbalové hřiště už automobilka zastavěla. Nový stadion vznikne v sousedství areálu Vejsplachy směrem na Jilemnici. Plocha, kterou zabere, představuje sedm hektarů. Nejde navíc vůbec o lacinou záležitost. Stát má městu zainvestovat 75 procent uznatelných nákladů. Od počátku se hraje například o lávku přes silnici. Tu stát uznat nechce, přestože je přemostění z hlediska bezpečného pohybu občanů nutností. „Může se stát, že některé stavby státem uznány nebudou. Není to spravedlivé, stadion jsme původně měli, mohli jsme ho udržovat a do stavby nového jsme byli dotlačeni okolnostmi," vysvětloval vrchlabský starosta Jan Sobotka.

Vrchlabští stáli v uplynulých týdnech před výběrem dodavatele. Podle zákona musí být zakázka s dotací přidělena firmě, která bude stavět nejlevněji. „Moc se nám to nelíbí, ale nedá se s tím z hlediska legislativy vůbec nic dělat," předvídal starosta. A jak to nakonec dopadlo? Do výběrového řízení se přihlásilo devět firem. Nejnižší náklady na stadion nabídla akciovka Prostavby, a to 111 milionů korun bez DPH. „Ve výběrovém řízení však firma nesplnila podmínky zadání, a tak ji na základě závěrů komise radní vyřadili," upozornil na závěry rady místostarosta Alfréd Plašil. Dalším dodavatelem v pořadí je konsorcium firem CGM – Czech, a.s. a Firesta Fišer. To nabídlo, že stadion postaví bez daně za 113 milionů korun.

Markantní rozdíl

Mezi devíti společnostmi, které se ucházely o zakázku stadionu ve Vrchlabí, byly podle slov místostarosty Plašila i velké stavební firmy, jako například trutnovská společnost BAK, dále Eurovia nebo Metrostav. Ten přišel do výběrového řízení s nabídkou ve výši 139 milionů korun. „Rozdíl mezi touto cenou a nejlevnější je už opravdu hodně markantní," konstatoval Alfréd Plašil.

Právě v pondělí končí lhůta, do které se mohly firmy proti výsledkům výběrovému řízení odvolávat. Pokud žádný protest na vrchlabský úřad už po víkendu nedorazí, může si zmíněné vítězné stavební duo mnout ruce. Stadion se má stavět tak, aby byl z převážné části hotový ještě do konce roku. Na to jsou také přichystané předběžné smlouvy mezi městem a dodavateli. Atletický stadion zahrne hlavní fotbalové hřiště, dále tréninkové hřiště s umělou trávou a atletickou šestidráhu. Zastřešená tribuna nad šatnami bude mít kapacitu 300 lidí. Vystavěna bude pěší stezka a parkoviště. Atletický stadion s třemi hřišti a není jediným počinem, který zasáhne město.

Průmyslová zóna potřebuje hlavně dopravní obslužnost. Opravy silnic začaly už v loňském roce, letos je stěžejní trasa mezi Studencem a Dolní Brannou. Rekonstrukce ulic a vznik křižovatek v samotném Vrchlabí přijdou reálně na řadu zřejmě až příští rok. Opravy komunikací financují Královéhradecký a Liberecký kraj a stát .