Kupující se musel zaručit, že udrží provozuschopnost dráhy minimálně dalších pět let a doložit bankovní záruku 6,3 milionu korun. Pro Správu železnic byla ve druhém kole veřejné soutěže jediným kritériem výše nabídnuté ceny. Minimální cenu stanovila na 1,142 milionu korun, zatímco v prvním kole to bylo 9,679 milionu Kč. Do prvního kola se však nikdo nepřihlásil. Ve druhém kole se sešli čtyři zájemci. Při prodeji železničních tratí v Česku je takový zájem dosud nevídaný.
"Ve druhém kole veřejné soutěže na prodej regionální dráhy Královec – Žacléř byla jako vítězná vybrána nabídka společnosti TMŽ, která nabídla nejvyšší kupní cenu, a to 2,4 milionu Kč. Uzavření kupní smlouvy se společností bude možné teprve po souhlasu Správní rady Správy železnic a následně vlády ČR," sdělil Deníku mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
"Do druhého kola soutěže se přihlásili celkem čtyři uchazeči, jediným kritériem výběru byla výše nabídkové kupní ceny. Kromě vybrané společnosti TMŽ podaly své nabídky ještě společnost Sintech Group, společnost Pod Zámkem a spolek PříKrM - Přítel Krkonošského metra. Podle podmínek soutěže bude muset vítězný uchazeč dráhu provozovat po dobu minimálně 5 let," dodal Gavenda.
Podle informací webu zdopravy.cz chce společnost TMŽ provozovat na trati šlapací drezíny, nádražní budovy plánuje využít pro ubytování.
Žacléři by měl tento krok přinést oživení nevzhledného a chátrajícího prostoru. "Na první pohled se to pro město jeví jako dobrá zpráva. Obávali jsme se, aby trať neskončila v rukách spekulantů," reagoval starosta Žacléře Aleš Vaníček na informaci o výběru kupujícího. "Jméno společnosti TMŽ a pana Dvořáka nicméně slyším poprvé. Žádné informace k jejím záměrům nemám. Pokud budou směřovat k podpoře turistického ruchu v našem regionu, tak to vítám. Uvidíme, jaká bude realita," dodal.
Nápad provozovat na dráze šlapací drezíny jako turistickou atrakci mělo město Žacléř. "Ze čtyř zájemců o dráhu s námi byl v kontaktu pouze spolek Přítel Krkonošského metra. Byli jsme s nimi domluvení, pokud by ve veřejné soutěži vyhráli, že bychom mohli na dráze provozovat jako turistickou atrakci šlapací drezíny," řekl Aleš Vaníček.
Firma TMŽ už odkoupila v roce 2019 od Správy železnic opuštěnou trať Čejč - Uhřice na Hodonínsku za 2,8 milionu korun. Turisté mají jezdit na jižní Moravě po trati dlouhé 16 kilometrů historickými a zážitkovými vlaky. Podle vyjádření Martina Dvořáka z ledna 2020 tam má vyrůst železniční muzeum, hotel postavený z lůžkových a restauračních železničních vozů či zábavní park s tematickými zastávkami jako je westernové městečko, mini zoo, stanice mašinky Tomáše a bioparku se zábavně-naučnými světy pro děti.
Na železniční trati Královec - Žacléř, kterou nyní pražská společnost TMŽ kupuje, od roku 2009 nejezdí vlaky v pravidelné dopravě, občas se tam objeví mimořádný vlak železničních nadšenců. Už v roce 2010 žádala Správa železnic o zrušení celého úseku. Pak vzala žádost zpět, neboť se objevili zájemci o převzetí a provozování dráhy. Na trati je prakticky nereálné obnovení každodenního provozu, vlak ze Žacléře do Trutnova přes Královec je dobou jízdy naprosto nekonkurenceschopný silniční dopravě a po vybudování dálnice D11 se tento rozdíl ještě prohloubí. Trať vznikla v roce 1882 jako odbočka od dříve postavené trati z Trutnova do polské Lubawky.