„Většina se o nás dozvídá od svých známých, z internetu, někteří jsou nasměrováni odborníky, například ze speciálně pedagogických center, ale i klinickými logopedy nebo klinickými psychology,“ vysvětlila ředitelka školy Věra Konečná. O letních prázdninách začala v areálu velká rekonstrukce budovy internátu. Týkala se hlavně naprosto nevyhovujícího sociálního zařízení, ale i pokojů pro děti, které jsou tu po dobu léčby ubytovány.

„Byly využity půdní prostory, opravena střecha, vybudována půdní vestavba, zcela nová sociální zařízení pro děti z mateřské školy, pro děvčata a chlapce, tak aby byla splněna kriteria hygieny,“ doplnila Konečná. Pro ubytování vznikly pokoje pro dvě až tři děti, úprav se dočkaly klubovny, chodby, stavebníci pracovali na prostorách mateřské školy. Zatím poslední akcí byla v září a říjnu výměna oken, která přinesla úsporu energií.

Tím ale stavební práce neskončily. „Pokračovat budou ještě i v příštím roce, kdy nás čeká předělání kotelny, místo koksu budeme využívat plyn, dále je naplánována oprava odvodu odpadních vod a nakonec i zateplení fasády budovy,“ prozradila ředitelka Konečná.

Škola se věnuje dětem se středními a těžkými poruchami komunikace. „V současné době začínají převažovat žáci s vývojovou dysfázií,“ sdělila ředitelka. Logopedická péče prolíná všemi činnostmi, tedy nejen vlastní výukou, ale i mimoškolními aktivitami. „Logopedická intervence probíhá formou individuální práce s žákem i v rámci každodenních kolektivních logopedických cvičení. Výuka je obohacena mnohými projekty, v rámci výuky, práce ve školní družině, na internátě. Na škole jsou různé kroužky, děti mohou využít interaktivní tabuli. Má-li někdo zájem o přijetí dítěte do školy, má možnost nás po předchozí domluvě kdykoliv v průběhu školního roku navštívit a s prací i s prostředím se osobně seznámit,“ uzavřela Věra Konečná.