Výlety skútrařů na nepovolená místa národního parku jsou problémem letitým. Nyní se kategorie rozrůstá i o některé majitele čtyřkolek na pásech, a strážci tak mají v Krkonoších napilno.

Při každé pochůzce se zaměřují na dodržování omezení platných pro dané území, zejména zákazy vstupu do volného terénu v 1. zóně a omezení vjezdu vozidel bez platného povolení. Kromě dohledu ale dodávají návštěvníkům i informace a v nejnutnějších případech jim mohou poskytnout kvalifikovanou první pomoc.

„Arogance především některých mladých řidičů sněžných skútrů však není pro naše strážce ničím neobvyklým. Pravidelně se setkávají se slovními útoky a v minulosti jsme zaznamenali i zranění pracovníka Správy KRNAP v souvislosti s nelegálními jízdami skútrů po horách," podotkl mluvčí národního parku Radek Drahný.

Sněžný skútr je v horách užitečný pomocník. Když se z něj ale stane prostředek zábavy nezodpovědných řidičů, tak je ohrožena nejen příroda Krkonoš, ale také zdraví návštěvníků hor.

„Od začátku zimní sezony jsme provedli desítky kontrol, ve dne i v noci," uvedl Jaromír Gebas ze Správy KRNAP. „Prakticky naši strážci při každé cestě do terénu hlídají, aby byla pravidla platná pro území parku dodržována. Na hřebenech se snaží předcházet negativním jevům z hlediska ochrany přírody, jako je vstup či vjezd do volného terénu. V okolí středisek pak jde zejména o to, aby do hor vjížděla jen auta, která k tomu mají důvod a povolení," dodal Gebas.

„Časté kontroly vjíždějících i parkujících vozidel provádějí strážci národního parku například na silnici ze Špindlerova Mlýna ke Špindlerově boudě. Je to úzká horská silnice, kde špatně odstavené auto může znemožnit průjezd ostatním, v případě nouze i záchranářům či hasičům. Zároveň se jedná o úsek, kde byl v minulosti regulován vjezd závorou na konci města a dnes zákaz prezentuje pouze dopravní značka, " doplnil mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný.