Tablety místo učebnic žáci používali ve většině klíčových předmětů. Z počáteční senzace se postupem času stala příjemná samozřejmost.

Po prvním roce jsou žáci i učitelé s výukou na tabletech spokojeni. Žáci oceňují tašku nezatíženou učebnicemi, zajímavější hodiny, tablet berou i jako zdroj zábavy o přestávkách. Přesto by rádi měli větší volnost při stahování aplikací (rozuměj her) či během pohybu po internetu. Někteří by si chtěli vzít tablet domů, jiní se naopak bojí, že tablet ztratí anebo poškodí. Ze všech úst však jednoznačně zaznívají slova spokojenosti: „Jsme rádi, že tablety máme!"

Pro učitele je práce v tabletové učebně náročnější hlavně na přípravu. Spoustu času věnují vyhledávání a zkoušení nových programů a aplikací. Přiznávají, že občas je obtížné mít přehled o tom, zda všichni žáci dělají to, co mají. Přesto si však všichni přejí víc tabletů do školy.

„Výuka s pomocí tabletů je trend, který vyžaduje od vyučujících neustálé sledování vývoje programů a aplikací, studium a samostudium, přemýšlení o tom, jak využít tablety nejen jako náhrady učebnic, ale také jako zdroj informací, odpovědní jednotky, měřící konzole, fotoaparát či záznamové zařízení," říká otec projektu Václav Fišer.

Zuzana Růžičková