Osmadvacetikilometrová vyjížďka, propojující „bránu Krkonoš“ a Královédvorsko, začíná u vrchlabského vlakového nádraží. Odtud pokračuje po dobře značené asfaltové stezce kolem automobilky Škoda Auto do Harty a Kunčic. Za zdejší poštou cyklisté odbočí vpravo a po krátkém prudkém stoupání na rozcestníku pokračují vlevo, směrem na Klášterskou Lhotu. Hospodářská komunikace posléze přechází v polní cestu.

Po projetí Klášterskou Lhotou, kde stojí za pozornost zajímavá zděná kaplička s dřevěnou lodí, trasa vede do Hostinného. Cyklotrasa se na kraji města mění na 3,5 kilometru dlouhou cyklostezku. Zastávku v Hostinném lze využít například k návštěvě Galerie antického umění. Ta kromě stálé expozice unikátních odlitků antických soch přes léto nabízí také dvě pozoruhodné výstavy: Řecké divadlo a Starověký Řím.

Zdatnější cyklisté se mohou vydat na alternativní trasu: za Klášterskou Lhotou si vyšlápnete Slemenský kopec, na jeho vrcholu odbočíte vlevo a nerušeně jedete přes „Pošťák“ na Nová Zámka u Dolní Olešnice. Zde se opět napojíte na cyklotrasu č. 24. Vyjížďka přes Debrné a Nemojov končí u působivé přehrady Les Království (postavena 1910 – 1919), kterou zdobí pohádkové brány a věžičky.

Asi šestikilometrový úsek z Debrného k přehradě si příznivci horských kol mohou nahradit jízdou po turistické lesní cestě vedoucí kolem Labe a vodní nádrže, které končí u přehrady Les Království.