Trasa měří 33 kilometrů a začíná na hostinském náměstí, odkud pokračuje po silnici směrem na Rudník. Za arnultovickým kravínem se po asfaltové zemědělské komunikaci stáčí doleva. Následuje přes kilometr dlouhé stoupání a první výhled na Černou horu. Auta tu kromě hospodářských strojů takřka nepotkáte. Když dojedete ke golfovému hřišti v Prosečném, zamíříte na Vrchlabí. Poměrně frekventovanou silnici u dolnolánovského kravína opět vystřídá zemědělská asfaltka. Zde je nutné vyšlapat asi kilometrový kopec a dostanete se ke zdejšímu letišti.

Výlet pokračuje podél unikátní průmyslové lanovky. Ta od roku 1963 dováží vápenec z černodolského lomu do vápenek v Kunčicích. Víc jak osm kilometrů dlouhá lanovka je nejdelší ve střední Evropě. Za povšimnutí stojí hlavně napínací stanice s mnohatunovými závažími, která tvoří ocelové koše s kamennými kvádry. Působivou scenérii pak dotváří Černá hora.

Po prudkém sjezdu k hlavní silnici mezi Vrchlabím a Trutnovem, směřujete na Lánov a po několika metrech odbočíte vpravo na asfaltovou cestu, která vede až do Černého Dolu. Odměnou za nejtěžší stoupání na trase jsou krásné výhledy na celé Podkrkonoší.

Po zdolání vrcholu vyjížďka pokračuje kolem kapliček sv. Michala a sv. Kříže a stáčí se podél vápencového lomu. Prudký sjezd místy obtížným kamenitým terénem končí na černodolském náměstí.

Zpáteční cesta přes Čistou v Krkonoších, Fořt a Rudník je už vyloženě odpočinková. Po značených cyklotrasách č. 22 a 4298, které se kryjí se silnicí, přijedete do Hostinného. Vhodnou zastávkou na zpáteční jízdě je třeba koupaliště v čisteckém autokempu.