Dostavba dálnice D11 má začít podle plánů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2024, hotová má být podle lednových údajů ŘSD v roce 2027. V minulém týdnu ale nový ministr dopravy Karel Havlíček oznámil po jednání v Polsku, že chce dostavbu úseku z Trutnova výrazně zrychlit a přiblížit termíny otevření české i polské dálnice. "Potřebujeme postavit úsek Trutnov - státní hranice o několik let dříve," prohlásil ministr Havlíček. Poláci potvrdili, že budou mít hotovo do tří let.

Kombinace silničářů a dopravních policistů v jednom areálu bude podobná jako v Pravech na D11 z Hradce Králové do Prahy. Běžná je i na dalších místech. „Dálniční oddělení je specifický typ. Řeší nejen dopravu, ale zabývá se také majetkovou trestnou činností v souvislosti s dálničním úsekem,“ řekl Jiří Prouza.

Dálniční oddělení obsadí 30 až 40 policistů. To může být při současném počtu mužů zákona problém. Policie potřebuje doplňovat řady, na Trutnovsku jich aktuálně chybí 24. Proto láká nováčky i na náborový příspěvek 75 tisíc korun. „Budeme reagovat na vzniklou situaci tak, jak bude přicházet,“ uvedl trutnovský policejní ředitel Pavel Škandera.

Velké vrásky dělá dopravním policistům očekávaný nápor aut od Královce směrem na Trutnov kvůli rychlému budování dálnice v Polsku, která má výrazně předehnat úsek na české straně. Přijdou proto velké dopravní komplikace ve městech a obcích Trutnovska. „Je to zásadní problém. Doprava se výrazně zahustí. Musíme počítat s tím, že tímto směrem bude jezdit velké množství aut,“ konstatoval vedoucí trutnovské dopravky.

Za další malér považuje Jiří Prouza stav silnice z Královce na Trutnov, kudy se povalí vozidla po sjezdu z polské dálnice. "Jde o silnici nejvyšší, první třídy a má být stavebně a technicky přizpůsobená jízdě určitého počtu vozidel, včetně nákladní dopravy. Ale není. V řadě míst je úzká, v obcích nejsou chodníky. Naše dopravní inženýrství upozorňovalo stát na tuto situaci řadu let. Stát ale nekoná. Silnice by se měla dát do takového stavu, aby zvládla nárůst dopravy. Ale to vzhledem k časovému harmonogramu a průběhu dopravních staveb v České republice není reálné," poznamenal.

"A navíc je potřeba počítat s tím, že další dopravní zátěž bude znamenant obslužnost výstavby dálnice, která bude technicky a technologicky nejnáročnějším úsekem stavby dálnice D11 od Hradce Králové," připomněl vedoucí trutnovského dopravního inspektorátu.