Nová lávka je podobná té původní z devadesátých let. Základem zůstal kovový skelet se skleněnými výplněmi, ale v moderním provedení a s řadou vylepšení. Tmavě hnědou barvu konstrukce nahradila světlejší šedá. Několik skel je v mléčném provedení, kvůli soukromí v přilehlých domech. Mostovka není rovná, ale má mírné vzepjetí. Vstup od Kryblice není příkrý, ale pozvolný a tedy plně bezbariérový.

„Úprava vyřešila nejen odvodnění lávky, ale současně umožnila bezbariérové napojení na ulici Pod Sadem. Mezery mezi jednotlivými skly pomohou provětrání lávky a usnadní případnou výměnu skel. Také původní prosklené zastropení, které je velmi obtížné udržet čisté, bylo nahrazeno plným stropem,“ uvedl trutnovský starosta Michal Rosa.

Výměna lávky stála zhruba 29 milionů korun. Trutnov na ni získal ze Státního fondu dopravní infrastruktury dotaci ve výši 24 milionů korun. Práce provedla firma Eurovia CS. Podle radnice už zbývá dokončit jen drobnosti. Za provozu tak stavební dělníci například usadí chybějící část zábradlí.

Do výměny rozpadající se lávky se Trutnov pustil loni v srpnu. Kvůli sejmutí staré konstrukce a usazování nové byla silnice Na Struze několikrát uzavřena a doprava svedena na objízdné trasy.

„Největším úskalím celé rekonstrukce byla výměna inženýrských sítí, které jsme museli zkoordinovat vůči klimatickým podmínkám,“ dodal David Jelínek z odboru rozvoje města.

Mohlo by vás také zajímat: Konec nadějí pro Poláky? Budimex neuspěl u ŘSD s odvoláním proti vyloučení

Poláci otevřou během letních prázdnin poslední úsek S3 u hranic s Českem Bolków - Kamienna Góra. V úterý tam prováděli cvičení záchranných složek. | Video: Deník/Jan Braun