Jilemnice a její široké okolí, stejně jako sportovní veřejnost, si při nástupu nového ředitele slibují odpovědi na celou řadu otázek.
Jaké jsou vaše dosavadní manažerské a pedagogické zkušenosti?
Snad si mohu dovolit říci, že i vzhledem k mému věku mám dostatek nejen pracovních, ale i životních zkušeností. Ve školství jsem prošel z pozice vychovatele ve výchovném ústavu až do funkce ředitele výchovného ústavu pro mládež, v základním školství z pozice učitele do funkce zástupce ředitele školy. Po dvě volební období jsem byl uvolněným zastupitelem, tedy starostou a místostarostou města Jilemnice. A v poslední době jsem měl dokonce přímo v pracovní náplni slovo manažer. Byl jsem manažerem integrovaných plánů rozvoje města Hradec Králové.
V jakém stavu školu přebíráte?
Nemám ve zvyku vymlouvat se na minulost. Vím, že škola má nyní problémy, které více vyplývají z dnešní společenské reality. Jedná se o počet studentů a nedostatečné naplnění studijních oborů. Je zřejmé, že existuje i řada dalších vnitřních faktorů, které negativně ovlivňují chod školy. To jsou však věci, které si budeme muset nejdříve vyříkat v kolektivu všech pracovníků školy, než abych je zveřejňoval nyní. V mnoha případech by to bylo unáhlené, protože oproti tomu také vím, že škola má za sebou vynikající tradici, velmi slušné, až výborné vzdělávací i výchovné výsledky a dostatek zkušených, aktivních pedagogů, kterým poskytují dobré zázemí další nepedagogičtí pracovníci.
Na to navazuje otázka: Jaké jsou vaše první kroky ve funkci?
Nastoupil jsem v době prázdnin, mám tedy čas, abych se seznámil s vlastním zařízením. Nyní mohu říci, že to mimo jiné musí být kroky, které povedou k vzájemně lepší informovanosti a větší sounáležitosti všech zaměstnanců, ale i studentů s naší školou. První kroky samozřejmě vedou k zajištění bezproblémového zahájení školního roku. Jednáme tedy o přípravě rozvrhu, využití učeben a rozmístění tříd“.
A vaše priority pro nadcházející školní rok?
Priorita, ve smyslu tohoto slova, znamená věc, která má přednost. Takto bohužel nemohu svoji odpověď definovat. Máme zde soubor vzájemně navázaných akcí a potřeb.Vím, že musíme vycházet z možností, které v danou chvíli máme a vykonat vše proto, abychom na dobrých výsledcích přesvědčili veřejnost a potenciální studenty, že se vyplatí u nás studovat. Jistě k tomu budeme potřebovat výrazně rekonstruovat budovu bývalé textilní školy, proto počítám, že pro tento nový školní rok využijeme hlavně jiné „staré prostory“, včetně části pavilonu, kde je školní restaurace Eurest. Studijní obory zůstanou zachovány a budu jednat s řediteli místních i okolních závodů o možnostech pro naplnění dalšího oboru. Základem však zůstane dřívější koncepce, tedy klasické čtyřleté i osmileté gymnázium a třídy se sportovní přípravou. Jsem přesvědčen, že společně budeme hledat i nový název pro naši školu, který by vystihoval skutečný obsah vzdělávání. Tuto skutečnost však musíme naplnit novou, atraktivní a účelnou nabídkou, která bude přijatelná pro veřejnost i mimo náš malý region. Obecně to uzavřu slovy: Naše gymnázium musí být dobrým a vhodným místem pro start do dalšího života.
David Šnajdr