O budoucnosti Vrchlabí, kde loni v listopadu skončila výroba první generace Škody Octavia, se hovořilo dlouho. Loni v prosinci předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland řekl, že se v budoucnu přestanou v závodě vyrábět celá auta. Letos v lednu ve Vrchlabí z linek sjely první roomstery, jejichž výroba se tam na dva roky přesunula z Kvasin na Rychnovsku.

Jak se bude vrchlabský závod vyvíjet v roce 2013, Wojnar odmítl komentovat. Převodovka se používá ve vozech Škoda, Volkswagen, Seat a Audi. Kapacita bude činit 1000 převodovek denně. Převodovka DQ200 hraje pro příslušné modely koncernových značek důležitou roli a má pro koncern strategický význam.

V případě nové výroby ve Vrchlabí automobilka využívá poznatky z výroby převodovek v Mladé Boleslavi. Klíčoví zaměstnanci se ale školí také v čínské továrně v Dalianu. Nyní tam tři měsíce stráví 23 zaměstnanců Škodovky, další lidi podobné školení čeká. „Jde například o oblast mechatroniky. Tento proces se musí vidět live,“ řekl Wojnar.