„Prezentují nás jako město skla a tradiční architektury," přiblížil starosta André Jakubička. Obyvatelé se s letáky mohou seznámit a odnést si je třeba v novém Informačním a kulturním středisku.

Jde o další položku, na kterou radnice získala dotace. První položkou je diskutovaný nový web.

Autorem návrhu jednotné koncepce tiskovin, jež by se měla promítnout i do dalších tiskovin, ale třeba i vizitek úředníků železnobrodské radnice, je Martin Hlubuček, mimo jiné výtvarník a zástupce ředitelky Střední umělecko průmyslové školy sklářské v Železném Brodě.

„Kromě všeobecného letáku o Železném Brodě vznikly další letáčky rozdělené podle jednotlivých zájmových oblastí: památky, tipy na výlet, sklářství, a městské slavnosti," řekl Martin Hlubuček.

Letáky jsou již k dispozici ve fyzické podobě a budou distribuovány do mnoha významných turistických center v republice.

„Všechny typy letáků jsou k dispozici rovněž v anglické a německé jazykové verzi. Některé pak v polské a nizozemské," přiblížil autor grafické podoby letáků. V polštině nejen proto, že Železný Brod leží nedaleko Polska, ale také proto, že projekt vytvořil Brod společně se svým partnerským městem Olszynou. „A nizozemsky proto, že jsme si nemohli nevšimnout velkého počtu turistů z této země projíždějících naším městem," doplnil starosta André Jakubička.

Web budí u obyvatel města rozpaky

Jestliže nové informační letáky sklízejí chválu, nedá se to s určitostí říci o vzhledu nových webových stránek města. Ty vznikly ze stejného finančního pramene a u některých lidí vzbudily rozpaky, což je možné vysledovat i v diskusi na stránkách. Lidem vadí nepřehlednost i vzhled stránky, jež podle kritiků připomíná parte.

„Webová prezentace města je na vysoké úrovni. Kritici jsou tradicionalisté, kteří se prostě se starou podobou stránek až příliš sžili. Nové stránky jsou velkým posunem vpřed, budou se plnit dalšími rubrikami," sdělil starosta.

Webová prezentace a nové informační letáky byly realizovány za podpory Evropského fondu pro regionální rozvoj. Město získalo patnáct tisíc euro.

Rozmanité letáky nejen pro turisty

Leták „Město skla a lidové architektury" poskytuje základní a všeobecné informace o městě, jeho stručné historii, informace o památkách, nejdůležitějších městských organizacích, stravování a ubytování.

„Památky" zase nabízejí turistům přehledně strukturované a detailní informace o lidové architektuře a dalších architektonických zajímavostech doplněné působivými fotografiemi.

„Tipy na výlet" obsahují praktickou mapku turistických tras, popis a fotografie nejzajímavějších míst nacházejících se v bezprostředním okolí Železného Brodu.

„Město skla" je úplnou novinkou prezentuje Železný Brod jako město, jehož neodmyslitelnou součástí je právě sklářství. Tiskovina obsahuje bohatý obrazový materiál, informace v historickém kontextu a kontakty do sklářských firem. Leták má za mimo jiné cíl podpořit zdejší podnikatele, zviditelnit sklářské školství a upozornit na vynikající sbírku skla Městského muzea.

Leták „Městské slavnosti" je určený zejména pro distribuci na veletrzích cestovního ruchu a do informačních center dalších měst. Soubor fotografií opatřených textem propaguje tři nejdůležitější slavnosti, které se ve městě konají: Železnobrodský jarmark, Skleněné městečko a Masopust.