Nejsou peníze, budeme šetřit. Z plánovaných šesti exitů dálnice R35 v úseku Opatovice nad Labem – Ostrov u Vysokého Mýta budou pouze čtyři. Stavět se nebude mimoúrovňová křižovatka v Bukovině nad Labem, která by představovala jihovýchodní spojku do Hradce Králové, a sjezd u Dolní Rovně.
„Každou křižovatkou tím ušetříme stovky milionů korun,“ uvedl v Pardubicích na konferenci týkající se výstavby R35 ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.
Sjezd Dolní Roveň by byl přivaděčem především do samotné obce, určitým překvapením je ale černý Petr pro Bukovinu. Při selekci se totiž vycházelo především z očekávané dopravní zátěže.
„Jenže sjezd v Bukovině by nesmírně zatížil kapacitně nedostačující jižní přivaděč do hradecké Třebše, z náporu aut by se zbláznili i obyvatelé,“ řekl nejmenovaný úředník.
ŘSD čelí kritice, že staví dálnice v porovnání s jinými zeměmi draho. Jedním z důvodů je ovšem právě vysoká hustota dálničních sjezdů. V Česku jsou dvakrát častější než v Německu.
Ze stejného důvodu ostatně ředitel ŘSD Vebr zpochybnil, že by na křížení již hotového úseku R35 mezi dálnici D11 a křižovatkou v Opatovicích se silnicí z Lázní Bohdanče do Hradce mohl u Libišan stát nový obchod s nábytkem IKEA. „Vzdálenost mezi oběma sjezdy je už teď na hraně, jen 2500 metrů. U Libišan stát sjezd nemůže,“ řekl Vebr.