Přicházím do bazénu a hned se mě ujímá cvičitelka Irena Zámečníková. Seznamuje mě s pomůckami a zároveň mi podává velice důležitý aqua pás. ,,Musí se připevnit napevno do pasu," říká.

Nezbytnou pomůckou i pěnová ohebná nudle. A pak mi to nedá, ptám se proč jsou v pokynech napsané neoprenové rukavice. Irena odbíhá a hned mi je přináší, půjčuje mi své. Vzápětí mi to dochází. Rukavice mají mezi prsty také neopren a po nasazení to vypadá, jako bych měla na rukou mezi prsty blány.

Levitování ve vodě

Lezu do vody a hned jsem o něco chytřejší. Pásy, které máme na sobě, nás nadnáší. Stojím po bradu ponořená ve vodě a přitom se nohama nedotýkám dna. A už slyším: ,,Tempo, tempo… sedíme v pravém úhlu a teď běžíme, rukama děláme osmičku…" Irena nám předvádí cviky na suchu a využívá k tomu lavičku i zábradlí. Celou hodinu asi 15 účastnic všech věkových kategorií a tvarů cvičí na hloubce okolo čtyř metrů.

Všechny cviky provádíme pod hladinou, nohama se snažím kmitat ostošest, ale odpor vody je silný. Rukama v rukavicích dělám ,,osmičku" a je to dost náročné. Musím pořádně zabírat, proti vodě. Moje svaly pracují při pohybu tam i zpět.

To je asi hlavní rozdíl mezi cvičením ve vodě a na suchu, pokud ve vodě posiluji břicho, zároveň posiluji i záda. Cvičení s odporem vody je až devětkrát náročnější, tudíž i tolikrát rychleji spalujete kalorie a posilujete.

Držíme tempo

A už se ozývá další povel: ,,A jedeme, běžky, tempo, tempo… nádech nosem, výdech pusou…" Irena říká: ,,Je potřeba pořádně dýchat. Tím posilujete svaly břicha i plíce, orgány musí překovávat odpor vody." Právě díky němu probíhá zároveň posilující a srdeční trénink současně.

Cvičím dál, snažím se poctivě opakovat, už cítím svaly břicha. Střídáme svislé a vodorovné polohy, jednou napodobujeme běh, jindy jízdu na běžkách, nebo dokonce tančíme kankán a k tomu hraje impulzivní hudba.

Po cvičení se ještě scházím s Irenou, která se vyškolila před 11 lety jako jedna z prvních cvičitelek aqua aerobiku v ČR. Doporučuje na cvičení chodit pravidelně a říká: ,,Aqua aerobik je vhodný pro těhotné ženy, hypertoniky, cukrovkáře, lidi s handicapem i pro lidi po operacích kloubů, nebo po infarktu." Z vlastní zkušenosti doporučuji plavky vcelku, protože z vody se občas vyskakuje. A jak jsem mohla vidět u kolegyně, plavky se rády rozepínají.

Aqua aerobik

• Každé pondělí v krytém bazénu v Trutnově od 19 do 20 hodin pod vedením zkušené cvičitelky Ireny Zámečníkové.

• Cena jedné hodiny je 80, s permanentkou 70 korun.

•Aqua pás a nudli, pomůcky ke cvičení, zde lze bezplatně zapůjčit. Neoprenové rukavice si však musíte koupit. 

(zk)