VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železnice nabídne nejkratší spojení s Německem

Liberecký kraj – Zvýšit přitažlivost železniční dopravy v česko – německém pohraničí je cílem nového projektu, nazvaného Luise. Spolu s německou stranou se na projektu podílí Ústecký a Liberecký kraj a Dopravní svaz ZVON. Zpracovatelem studie je na české straně společnost Korid.

2.2.2010
SDÍLEJ:

Železniční doprava. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Petr Šimr

Jak uvedli tvůrci projektu, zrychlení železniční dopravy by mohlo pomoci k tomu, že pro obyvatele česko – německého pohraničí nebude žádnou překážkou jezdit například za hranice i za prací. Železnice tak v budoucnu oba regiony k sobě více přiblíží.

„Za jednu jízdenku by tak mohli cestující jezdit veřejnou dopravou v celém Euroregionu Nisa, i v autobusech. Chceme k sobě více přiblížit obyvatele regionů a pomoci k tomu, aby kulturní zajímavosti v cizí zemi byly pro ně dostupné i prostřednictvím veřejné dopravy,“ zdůraznil za německé partnery projektu Georg Janeszki.

Na železniční trati vzniknou nová přestupní místa, kde budou na vlakové spojení navazovat autobusy. Lidé zde budou moci zaparkovat auto či odstavit kolo a pro další cestu použít vlak.

„Pro zlepšení dostupnosti je navrženo vybudování nových železničních zastávek Liberec-Růžodol, Porajów, Hainewalde Talstraße, Großschönau-West, Varnsdorf-Polní a Varnsdorf staré nádraží. Na stávajících zastávkách by měly být zvýšeny nástupiště pro bezbariérový nástup do nových nízkopodlažních vlaků,“ uvedla vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje Stanislava Jakešová.
Vlaky na trati výrazně zrychlí

V rámci projektu bude také navržen integrovaný tarif a vícejazyčný informační systém. Neméně důležitým krokem je příprava k vylepšení železniční trati pro zvýšení rychlosti. Na úseku z Liberce do Hrádku nad Nisou se postupně daří zvyšovat rychlost až na 100 km/h, což využijí právě nové vlaky.

Projekt Luise je placen z evropských peněz, Programu Cíl3/Ziel. Liberecký kraj se na studii podílí 10 procenty. Celkem si vyžádá projekt sumu 90 tisíc Euro, další desítky milionů korun bude stát vybudování nových nádraží. Na kolik peněz vyjde vybudování nového železničního spojení, to zatím tvůrci projektu nevyčíslili. Jediným slabým místem projektu je trať na polském území. Ta je sice dlouhá jen 2,7 kilometrů, ale pro její špatný technický stav zde jezdí vlaky rychlostí sníženou na 30 km/h. Proto se do něj autoři projektu pokusí zapojit i polskou stranu.

2.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Exoti na prodej.
AUTOMIX.CZ

Exoti na prodej: O těchto autech jste určitě nikdy neslyšeli. Ale můžete je mít

Ilustrační foto

Práce v lese skončila tragicky

Fujavec lámal stromy i na Náchodsku a Trutnovsku

Trutnovsko - Silný vítr, který předpovídali meteorologové, se do hor a Podkrkonoší přihnal už ve čtvrtek večer a během noci si vzal na paškál hlavně stromy. Hasiči podle ranních informací zasahovali v Královéhradeckém kraji během noci až do sedmi hodin ráno v 52 případech.

KRNAP hledá další laureáty Ceny ředitele. Navrhněte osobnosti

Vrchlabí - Správa KRNAP chce už osmým udílením Ceny ředitele Správy Krkonošského národního parku vyzdvihnout osobnosti, které svou prací, výkony a občanskými aktivitami představují či představovaly významný přínos pro Krkonošský národní park či Krkonoše jako region.

Byl zvyklý na potřásání rukou, teď převzal cenu od prvního muže českého fotbalu

Dolní Kalná - Dlouholetý funkcionář FK Dolní Kalná je už týden nositelem ceny Jana Modřického za celoživotní práci pro fotbal.

Muž neunesl rozchod s přítelkyní. Hrozí mu pět let vězení

Trutnovsko - Úpičtí kriminalisté zadrželi ve Rtyni v Podkrkonoší čtyřiatřicetiletého muže. Zahájili proti němu trestní stíhání pro nebezpečné vyhrožování, pronásledování a ohrožování výchovy dítěte.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>