Jak uvedli tvůrci projektu, zrychlení železniční dopravy by mohlo pomoci k tomu, že pro obyvatele česko – německého pohraničí nebude žádnou překážkou jezdit například za hranice i za prací. Železnice tak v budoucnu oba regiony k sobě více přiblíží.

„Za jednu jízdenku by tak mohli cestující jezdit veřejnou dopravou v celém Euroregionu Nisa, i v autobusech. Chceme k sobě více přiblížit obyvatele regionů a pomoci k tomu, aby kulturní zajímavosti v cizí zemi byly pro ně dostupné i prostřednictvím veřejné dopravy,“ zdůraznil za německé partnery projektu Georg Janeszki.

Na železniční trati vzniknou nová přestupní místa, kde budou na vlakové spojení navazovat autobusy. Lidé zde budou moci zaparkovat auto či odstavit kolo a pro další cestu použít vlak.

„Pro zlepšení dostupnosti je navrženo vybudování nových železničních zastávek Liberec-Růžodol, Porajów, Hainewalde Talstraße, Großschönau-West, Varnsdorf-Polní a Varnsdorf staré nádraží. Na stávajících zastávkách by měly být zvýšeny nástupiště pro bezbariérový nástup do nových nízkopodlažních vlaků,“ uvedla vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje Stanislava Jakešová.
Vlaky na trati výrazně zrychlí

V rámci projektu bude také navržen integrovaný tarif a vícejazyčný informační systém. Neméně důležitým krokem je příprava k vylepšení železniční trati pro zvýšení rychlosti. Na úseku z Liberce do Hrádku nad Nisou se postupně daří zvyšovat rychlost až na 100 km/h, což využijí právě nové vlaky.

Projekt Luise je placen z evropských peněz, Programu Cíl3/Ziel. Liberecký kraj se na studii podílí 10 procenty. Celkem si vyžádá projekt sumu 90 tisíc Euro, další desítky milionů korun bude stát vybudování nových nádraží. Na kolik peněz vyjde vybudování nového železničního spojení, to zatím tvůrci projektu nevyčíslili. Jediným slabým místem projektu je trať na polském území. Ta je sice dlouhá jen 2,7 kilometrů, ale pro její špatný technický stav zde jezdí vlaky rychlostí sníženou na 30 km/h. Proto se do něj autoři projektu pokusí zapojit i polskou stranu.