Využít telefonní SMS zprávy coby přímý komunikační kanál mezi úřadem a občany se rozhodli také ve městě pod Rýchorami. Inspirací jim byla obdobná služba provozovaná například v Hostinném či Harrachově.
„Už jsme rozeslali první zprávy, týkající se kulturních a sportovních akcí, svozu odpadu či provozu sauny. Za krátkou dobu se registrovala téměř stovka osob a věříme, že jejich počet bude dále narůstat," přibližuje začátek projektu místostarostka Eva Rennerová.
V dnešní době lidé čelí návalu informací, proto je pro ně stále obtížnější aktivně sledovat veškeré dění kolem sebe. SMS infokanál umožňuje aktuálně přijímat zprávy z nejbližšího okolí kdykoliv a kdekoliv pomocí svého mobilního telefonu. To potvrzuje i Štěpán Hetflejš. „Moc nesleduji, co se kde koná a děje. Ale takhle je to pohodlné a praktické. Telefon mám stále u sebe. Buď se mi zpráva hodí, nebo ji prostě smažu. Navíc to nic nestojí."
Informace ale mohou dostávat i lidé, kteří mobilní telefony nemají. Pro ně jsou v nabídce zprávy na pevnou linku v hlasové podobě.
Službu zprostředkovává společnost Konzulta Brno, jednorázový aktivační poplatek byl 6 tisíc korun, měsíční paušál je 350 korun a 99 haléřů se platí za odeslanou zprávu.
A co je nutné pro vstup do systému udělat? Stačí zaslat jednu registrační smsku nebo použít webový formulář. Jednoduchý návod pro oba způsoby lze nalézt na stránkách www.zacler.cz.
„Systém se stále vylepšuje a je možné rozčlenit přihlášené zájemce do různých skupin. Podle témat, případně ulic, rozdělení vodovodní sítě a tak dále. A zprávy tak rozesílat adresně, dle potřeby," nastiňuje další možnosti žacléřský starosta Miroslav Vlasák.